|
2008-08-14 21:05:32, csütörtök
|
|
|
Hegyen, völgyön zakatol az M6-os
2008.08.01. 10:00 zero
És még alagútban is! Pedig se hegy, se völgy!
Bevezetésként csodáljuk meg a kőröshegyi völgyhidat, az M7-es autópálya ragyogó ékkövét:
A 88 méter magas völgyhíd 41,5 milliárdba került, és amelyről Tóta W.-től kezdve az Állami Számvevőszékig elég sokan megírták, hogy felesleges volt megépíteni. Nos, erre a kormányzati reakció annyi volt, hogy elemzik a jelentést, és hogy ÁSZ kritikájában nem szerepel törvénysértés.
Egyszó mint száz, nem tanultak semmit sem a kőröshegyi völgyhíd esetéből, mert itt van nekünk a szenzációs M6-os autópálya.
A 80 km-es szakasz Szekszárd és Pécs között 250 milliárd forintba kerül, lesz benne egy 8 kilométeres szakasz, melyben 4 alagút és 3 völgyhíd lesz. Ez az 8 (!) kilométer 40 milliárd forintba kerül. Ja, az autópálya nyomvonala nem is érinti a Mecseket.
No, innentől kezdenek el dübörögni Abszurdisztán billenőteherautói!
Pósta Zoltán, szekszárdi közlekedésépítő mérnök tavaly még a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője volt. Szerinte a lankás Geresdi-dombságban teljesen fölösleges alagutakat fúrni, és minden követ megmozgatott a minisztériumban hogy másik nyomvonalon épüljön meg ez a szakasz.
Egy tanácskozáson, ahol felvonultatta számításokkal alátámasztott észrevételeit, költségkímélő ötleteit, valaki megkérdezte tőle: "Pósta úr, miért fáj önnek 50 milliárd?" Természetesen semmit sem tudott elérni, így 2007 novemberében kérte a felmentését. Pósa szerint a bevágásokkal elkészült új nyomvonalon végig lehetne 130 km/h-val közlekedni, szemben az alagútban korlátozott 90 km/h-val, és természetesen sokkal olcsóbb lenne, mint alagutat fúrni, főleg hogy néhány helyen csak pár méter föld lesz az alagút felett.
Mi volt minderre a válasz? A bevágásokkal annyi föld jön ki, hogy nem tudják hova tenni; és az alagútépítés a helyes mérnöki megoldás. 60 kilométeren belül pedig nincs olyan hely, ahová a kinyert talajt elhelyezhetnék. Ennyi. Kész.
Pósa így összegezte a történteket:
"Mindent az érdekek mozgatnak, nem az ésszerűség. Az egyik tervező cég bármit lerajzolhat, elfogadják, a másikat meg kizárják, ha ronthatja a boltot." Mögé álltak sokan, amikor felvállalta a konfrontációt, ám lassan kihátráltak, amikor meglátták, hogy nagyobb erők nyomulnak a túloldalon. Négyszemközt vállon veregették, de a nyíltszíni kiállást nem vállalták, féltették a 3-5-8 milliós tervezési és egyéb megrendeléseiket.
Pósa tavasszal jelezte, hogy csak idő kérdése, hogy mikor fog beomlani az M6-os alagútja. Szerinte ugyanis a tervezéskor nem vették figyelembe a löszös, agyagos talaj azon tulajdonságát, hogy esős időben megszívja magát, és könnyen megindul, roskad. Talán mert nem kérték ki a kivitelezők a Földtani Intézetet véleményét a terület geológiai viszonyairól. Természetesen ahogy megjósolta, beomlott az M6-os alagútja. Egy szakember szerint a kivitelezők az Alpokban sziklában fúrtak alagutakat (milyen meglepő,nem?) és meglepte (!) őket a löszös talaj. Talán ezért kellett volna megnézetni a talajt, mielőtt belevágunk. Végül is egy 250 milliárdos projekt, faszán felkészültek, évekig tervezték, vizsgálták, terepszemle ... vajon milyen arcot vághattak az osztrákok, amikor először lementek megnézni a "hegyet", amibe majd az algutat kell fúrniuk?
Itt van az ominózus szakasz az alagutakkal és völgyhídakkal. Sajnos igen, jól látjátok, a műholdfotó nem hazudik. Se hegy, se völgy nincs a képen, csak búzamezők és szőlőbirtokok. Rákattintva bejön nagyban!
"a viaduktokon, alagutakon futó sztrádán, ha elkészül, élmény lesz autózni - a dombokon vezető szakasz pedig olyan látványosság lesz, mint mondjuk az osztrák vagy horvát autópályák alpesi szakaszai." - írja a bama.hu
És mindenki jaj, de nagyon happy lesz! Olyan lesz mint a sógoroknál! Igaz látványosság, az Alpok beköszönt Dél-Magyarországra ...
Palotabozsobok és Vémend között van a szakasz, itt a Google Maps kép:
A leghoszszabb, ezerháromszáz méteres alagút omlott be egy szakaszon múlt csütörtökön. A ,,Bátaszék" nevet viselő építmény déli bejáratától közel ötszázhetven méterre mindkét járata mintegy száz-száz méter hosszan szakadt be. Az alagút felett negyven méter széles, helyenként tíz méternél is mélyebb kráter keletkezett. A Bátaszék mellett a másik három alagút - a ,,Baranya"- 865, a ,,Véménd"- 418, míg a ,,Geresd"-alagút 399 méter hosszú lesz - munkálatait is leállíttatta a Nemzeti Közlekedési Hatóság, amíg a szakértők megvizsgálják, mi vezetett az omláshoz.
Egy szép kis animáción meg is mutatják, hogy mennek az alagutak a búzamezők alatt:
Itt a később beomlott alagút előtt nyilatkozik még júniusban az építő cég mérnöke. A bama.hu helyszíni riportja:
Akkor jöjjenek a fotók az alagutakról és a völgyhídakakról! Öveket kérem bekapcsolni, szédítő magasságok és mély szakadéok következnek!
Az "A" jelzésű alagút két kijárata:
A "B" jelzésű alagút:
A "C" jelzésű alagút:
Csele-patak völgyhídja:
A hímesházai völgyhíd:
A szebényi völgyhíd:
Tavaly elutaztunk Splitbe, végig autópályán. Ezek az idióta horvátok! Valami múltszázadi elavult gondolkodásmód miatt ez a szerencsétlen balkáni ország IGAZI HEGYEKBE(!) fúrt alagutakat, és iszonyú mély szakadékok fölé épített völgyhídakat! Igazán eltanulhatnák a "magyar módszert"! Alagutat csak búzamező alá fúrunk, a pénzt meg lenyúljuk és elosztjuk ...
******************
http://vastagbor.blog.hu/2008/08/01/hegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os
Döbbenetes írás. A legjobban ez a mondat vert fejbe:
.......Egy tanácskozáson, ahol felvonultatta számításokkal alátámasztott
észrevételeit, költségkímélő ötleteit, valaki megkérdezte tőle: "Pósta
úr, miért fáj önnek 50 milliárd?".........
A hazaárulás, a hazátlan bitangság példamondata. És ilyen emberek
"vezetik" Félre ezt az országnak látszó helyet. Ezért szaporodott fel a
20 millárd dollár adósság 200 milliárdra, a nemzeti vagyon szinte teljes
megsemmisülése mellett.
:)
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: megrendeléseiket, minisztériumban, közlekedésépítő, völgyhídakakról, gondolkodásmód, palotabozsobok, elhelyezhetnék, számvevőszékig, magyarországra, megsemmisülése, megvizsgálják, konfrontációt, szőlőbirtokok, számításokkal, költségkímélő, tulajdonságát, természetesen, ezerháromszáz, tanácskozáson, törvénysértés, felvonultatta, völgyhídakkal, abszurdisztán, szerencsétlen, bevezetésként, alátámasztott, eltanulhatnák, észrevételeit, látványosság, kritikájában, felkészültek, viszonyairól, példamondata, ötszázhetven, megmozgatott, alagútépítés, kőröshegyi völgyhidat, kormányzati reakció, kőröshegyi völgyhíd, szenzációs M6-os, autópálya nyomvonala, minisztériumban hogy, bevágásokkal elkészült, alagútban korlátozott, alagút felett, bevágásokkal annyi, helyes mérnöki, kinyert talajt, érdekek mozgatnak, egyik tervező, nyíltszíni kiállást, 3-5-8 milliós, Tóta, Állami Számvevőszékig, Pósta Zoltán, Közlekedési Minisztérium, Földtani Intézetet, Google Maps, Nemzeti Közlekedési Hatóság, IGAZI HEGYEKBE,
|
|
|
|
Volt egy... Gondolatok az életről és szere... Palóc Grand Canyon Facebookon kaptam Bizonyos kulturális szint nélk... Tehetségtelen gyerek nincs. Semmit ne higgy el Jó éjszakát Föld napja április 22 A fenyő nem szép fa, (...) Facebookon kaptam Az idő elsodorja létezésünk Facebookon kaptam Szép estét kedves látogatóimna... Facebookon kaptam Facebookon kaptam Alakot vált... A lelki élet nem arról szól, .... Facebookon kaptam Ébredj Facebookon kaptam Facebookon kaptam A keserű igazság Minden gyerek jó. Facebookon kaptam Facebookon kaptam Messziről jött ember Facebookon kaptam Esti kép Alakot vált... Zilahy Lajos gondolata Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Föld napja április 22 Facebookon kaptam A lelki élet nem arról szól, .... Facebookon kaptam Facebookon kaptam Bella István: Zsoltár Mindenünk, amink van, amit sze... Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Föld napja április 22 Beney Zsuzsa - Balatoni elégia Facebookon kaptam Ez a jó az alvásban. Búzaszentelés Próbálkozni kell ahhoz, Búzaszentelés Ahogy emelkedik a rezgés... Viharban csak az a fa marad ál... Facebookon kaptam Facebookon kaptam A végzet az Facebookon kaptam Facebookon kaptam Két tekintet van Becsüld meg azt amid van,... Miért nem menti meg Jézus... Aki szeret, annak senki sem id... Facebookon kaptam Önmagaddal nem lehetsz elégede... Irgalom és ítélet Facebookon kaptam Föld napja április 22 Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Emlék Paul David Tripp Április 25 Föld napja április 22 Az udvariasság alapja: önismer... Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Az embernek a társa: hiányzik. Facebookon kaptam Az embernek a társa: hiányzik. A lelki élet nem arról szól, .... Facebookon kaptam Cs Ildikótól Jó éjt Kellemes esti időtöltést Esti kép Szép estét Facebookon kaptam Miért nem menti meg Jézus... Gábor Dénes gondolata William Shakespeare idézet Irgalom és ítélet Facebookon kaptam A lelki élet nem arról szól, .... Paul David Tripp Április 23 Gaál Viktor gondolata
|
|
|
|
kőröshegyi völgyhidat, kormányzati reakció, kőröshegyi völgyhíd, szenzációs M6-os, autópálya nyomvonala, minisztériumban hogy, bevágásokkal elkészült, alagútban korlátozott, alagút felett, bevágásokkal annyi, helyes mérnöki, kinyert talajt, érdekek mozgatnak, egyik tervező, nyíltszíni kiállást, 3-5-8 milliós, terület geológiai, szakember szerint, löszös talaj, algutat kell, ominózus szakasz, dombokon vezető, osztrák vagy, szakaszon múlt, másik három, szakértők megvizsgálják, búzamezők alatt, később beomlott, hímesházai völgyhíd, szebényi völgyhíd, idióta horvátok, szerencsétlen balkáni, mondat vert, hazátlan bitangság, országnak látszó, nemzeti vagyon, megrendeléseiket, minisztériumban, közlekedésépítő, völgyhídakakról, gondolkodásmód, palotabozsobok, elhelyezhetnék, számvevőszékig, magyarországra, megsemmisülése, megvizsgálják, konfrontációt, szőlőbirtokok, számításokkal, költségkímélő, tulajdonságát, természetesen, ezerháromszáz, tanácskozáson, törvénysértés, felvonultatta, völgyhídakkal, abszurdisztán, szerencsétlen, bevezetésként, alátámasztott, eltanulhatnák, észrevételeit, látványosság, kritikájában, felkészültek, viszonyairól, példamondata, ötszázhetven, megmozgatott, alagútépítés, leállíttatta, leghoszszabb, négyszemközt, bevágásokkal, völgyhídakat, minisztérium, novemberében, történteket, kilométeren, korlátozott, nyomvonalon, felmentését, tervezéskor, szaporodott, kihátráltak, felvállalta, kivitelezők, lerajzolhat, megkérdezte, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 5313
- e Hét: 19543
- e Hónap: 30654
- e Év: 184150
|
|
|